Branża usług pogrzebowych w centralnej części naszego kraju jest dosyć szczelnie nasycona przez działające w tej dziedzinie gospodarki zakłady usługowe. W związku z tego rodzaju stanu rzeczy dość ciężko jest znaleźć swoje miejsce na rynku funeralnym wielu nowym graczom, aczkolwiek chęć zysku wpływa na to, że nie brakuje chętnych do zmierzenia się z tym wyzwaniem.
Chcąc przeprowadzać pogrzeby w Warszawie, które będą przynosiły zadowalające dochody właścicielowi zakładu pogrzebowego, należy być przygotowanym na ostrą konkurencję panującą na tamtejszym rynku usług pogrzebowych i posiadać odpowiedni zakres usług a także odpowiednio wykwalifikowaną kadrę pracowniczą.
Co wchodzi w skład usług pogrzebowych?
Oferowane w dniu dzisiejszym usługi pogrzebowe to nie tylko samo przeprowadzenie pochówku ciała po uprzednim przygotowaniu go do tego. Usługi pogrzebowe obejmują także takiego rodzaju czynności jak transport zwłok, załatwienie formalności w imieniu rodziny zmarłego w celu wypłacenia przez zakład ubezpieczeń społecznych należnego zasiłku pogrzebowego czy też pomoc w zorganizowaniu spotkania rodzinnego po zakończonym pogrzebie w formie powszechnie znanej stypy. Wszystko to ma na celu maksymalne obciążenie z obowiązków pogrążonych w żałobie członków rodziny zmarłego i pozwolenie im na skupienie się na modlitwie oraz informowaniu dalszej rodziny i przyjaciół o planowanym miejscu i terminie uroczystości pogrzebowych.
Jak reklamuje się zakład pogrzebowy?
Firmy działające w tej branży i wykonujące usługi pogrzebowe w Warszawie rywalizują pomiędzy sobą na płaszczyźnie marketingowej. Aby trafić na stałe do świadomości okolicznych mieszkańców wykupują one reklamy w radiu i ogłoszenia w lokalnej prasie papierowej. W obecnym czasie także praktycznie każdy działający w okolicy zakład pogrzebowy posiada swoją witrynę internetową na łamach, której prezentuje swoją mniej lub lepiej przygotowaną ofertę oraz zachęca potencjalnych klientów do skorzystania ze swoich usług. Jednym z takich zakładów jest MEMORIAL. Im szerszy zakres działania produktu marketingowego tym większa popularność zakładu pogrzebowego, co wpływa na zwiększoną liczbę klientów.